HANDELSBETINGELSER

HANDELSBETINGELSER

Generelle oplysninger:

YOKHA LIVING 

Anna Queens Stræde 5 B

3000 Helsingør

Tlf. 31437010

Mail: info@yokha.dk

-----------------------------------

Virksomhedens juridiske navn:

MURERFIRMAET MPM ApS

Anna Queens Stræde 5 B

3000 Helsingør

Tlf. 49765000

Mail: info@murerfirmaet-mpm.dk

CVR 26832144

 

HANDELSBETINGELSER

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse ved ethvert køb af produkter hos YOKHA LIVING medmindre andet er udtrykkelig aftalt. Vi anbefaler derfor, at du læser disse betingelser nøje igennem. 

YOKHA LIVING er registeret hos E-MÆRKET:

https://certifikat.emaerket.dk/yokha.dk 

 

YOKHA LIVING PRODUKTER

Hos YOKHA LIVING har vi opdelt vores varesortiment i følgende kategorier:

ORIGINALE: Disse varer er originale gamle produkter.

GENBRUG: Disse varer er lavet af genbrugte materialer. Der kan være tale om gammelt træ og/eller metal eller gamle produkter brugt på en ny måde. Fx. er en reol lavet af ladet på en gammel lastbil eller en stor træ-grydeske som har fået isat nye kroge og er dermed blevet til en knagerække. Varerne er fremstillet af originale og/eller genbrugte materialer og/eller er kopier af gamle materialer kun tilført nye materialer hvor nødvendigt.

NYT: Denne varetype er ny-producerede produkter. Mange af vores ny-producerede varer er håndlavede og/eller kopier af originale gamle varer.

Vi gør os umage for tydeligt at fortælle, hvornår der er tale om ORIGINALE, GENBRUG eller NYE produkter under de individuelle produktbeskrivelser, men hvis du er i tvivl om produktet, er du altid velkommen til at kontakt os for yderligere information.

Især ved køb af ORIGINALE og GENBRUG produkter skal du være opmærksom på, at produkter med samme varenummer ikke nødvendigvis er ens. Dette er en del af charmen, og der kan således ved samme produkt være forskelle i såvel finish, farvenuance og størrelse som udseende i forhold til sete produkt på hjemmesiden eller i showroom.

Mange af vores produkter er fremstillet i træ. Bemærk at træ er et levende materiale, der kan ændre karakter. Visse jernprodukter kan være rustne. Ligeledes kan vores lædervarer være forskellige i farven og have mindre pletter, da det afhænger af de enkelte huder.

Kommunikation

Ved køb af produkter fra YOKHA LIVING accepterer du, at løbende kommunikation og meddelelser (ordrebekræftelse, faktura, leveringsoplysninger osv.) sker elektronisk til den af dig oplyste e-mailadresse. Du accepterer, at elektroniske meddelelser således har samme juridiske retsvirkninger, som meddelelser, der ikke fremsendes som elektronisk post.

Ordrebekræftelse

Bekræftelse på køb fremsendes hurtigst muligt. Når varerne er pakket og sendt fra vores lager, modtager du en e-mail. Eventuel restordre vil blive sendt snarest muligt. Hvis en vare er udsolgt, vil du blive kontaktet inden afsendelse af varerne.

Levering

Varer, som kan pakkes i papkasse, max 20 kg (og enkelte større leverancer) pakkes forsvarligt før afsendelse og sendes fra Helsingør, hvorimod de fleste møbler sendes fra Sjælsø Nordic´s lager i Kirke Hyllinge.

Leveringstider for leverancer fra Helsingør er som udgangspunkt hurtigst muligt, max. 1-3 hverdage. De Leverancer fra lager i Kirke Hyllinge er max. 8 hverdage. Hvis leveringstiden er længere, gør vi opmærksom på dette. Levering sker i overensstemmelse med den endelige ordrebekræftelse.

Levering vil ske til den af dig angivne adresse. Dato og tidsrum for levering aftales pr. telefon eller mail. Du bærer ansvaret for, at der er adgang til det aftalte leveringssted og i aftalt tidsrum og VÆR OPMÆRKSOM PÅ, at du SKAL være til stede på leveringsdagen. Så snart vi afsender varerne fra vores lager, vil du modtage en mail, hvor du kan følge leverancen. Hvis du ikke er til stede på leveringsdagen, og fragtfirmaet forgæves forsøger at levere, vil dette betyde en ekstra regning til dig, det reelle beløb oplyses af fragtfirmaet, dog max. kr. 399,-.

Varer, der leveres med fragtfirma, leveres til kantsten. Fragt kr. 350,-

Møbler leveringstid max. 8 arbejdsdage.

Afhentning showroom

Du kan også afhente dine varer efter aftale på adressen: Pilevange 1, 3000 Helsingør. Pris kr. 0,00. Vi aftaler afhentningstidspunkt pr. sms.

Kun levering i Danmark.

Fragtpriser

Alle varer leveres med PostNord

Levering til nærmeste posthus/butik kr. 50,-

Hjemmelevering kr. 65,-

Fri fragt ved køb over kr. 499,-

Fragt af møbler kr. 350,-. Beløbet opkræves efterfølgende og møblerne sendes efter modtagelse af dette.

Der leveres kun i Danmark

Reklamationer og ansvar

Mange af YOKHA LIVING´s produkter er unika og/eller lavet af genbrugt materiale. Variationer i størrelser, farve, tone, huller som følge af f.eks. ælde, årringe, trykmærker i læder osv. anses som værende et tegn på ægthed og charme og er ikke en mangel. Vi opfordrer dig dog til at kontakte os, såfremt produktet ikke lever op til din forventning, så vi kan forsøge at finde en passende løsning.

Dette gælder ligeledes skader som følge af forkert eller uhensigtsmæssig brug eller opbevaring eller brug til hvilket produktet ikke var tiltænkt eller forventet anvendt.

Når du modtager varerne, bedes du gennemgå leverancen straks ved modtagelsen. Ved fragtskader og fejl i antal/mængde, fejlagtige leverancer eller beskadigede varer, bedes du kontakte YOKHA LIVING hurtigst muligt. I tilfælde af reklamationer bedes disse sendes pr. e-mail ledsaget af foto af den beskadigede vare.

YOKHA LIVING er ansvarlig for produktansvarsskader i det omfang et ansvar følger af ufravigelig lovgivning. 

Ovenstående begrænsninger af YOKHA LIVING´s ansvar skal alene gælde i det omfang dansk lov tillader.

Lovvalg og værneting

Al samhandel er i en hver henseende parterne imellem undergivet dansk ret og eventuelle tvister skal afgøres af byretten i København.

YOKHA LIVING er ejet af: 

Murerfirmaet MPM ApS

Anna Queens Stræde 5 B

3000 Helsingør, Denmark

CVR: 26832144

Tlf. 49765000

Priser

Alle priser er inkl. 25% moms. Priserne er gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Betaling

De mulige betalingsmåder er:

Mobilepay

Visa

Mastercard

Vi tager ikke kortgebyrer

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@yokha.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Du skal selv betale for at pakken returneres og det er dig der hæfter hvis der opstår en skade under transporten.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Varen skal sendes retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

YOKHA LIVING

Anna Queens Stræde 5 B

3000 Helsingør

 

Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

Reklamationsret

Købelovens mangels regler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelsen, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

YOKHA LIVING

Anna Queens Stræde 5 B

3000 Helsingør

 

Før du returnerer varen, bedes du maile en detaljeret beskrivelse af problemet .

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

Persondataforordning (GDPR)

Som kunde hos YOKHA LIVING har vi brug for dine almindelige kontaktoplysninger. Alle oplysninger opbevares i vores IT-system.  Det drejer sig om følgende navn,  adresse, postnr., by,, telefonnr. samt e-mail.

Vi indsamler og behandler dine persondata, når du foretager dig følgende:

  • Besøger vores hjemmeside
  • Gennemfører et køb af vores produkter
  • Opretter en kundekonto
  • Tilmelder dig vores nyhedsbrev
  • Anmelder vores hjemmeside
  • Sender os spørgsmål, reklamationer eller feedback

Ovenstående vil blive opbevaret i en kundedatabase, som ligger i vores IT-system.

Sjælsø Nordic/YOKHA LIVING har eksternt lagerhotel, som er ansvarlig for pakning og afsendelse af varer. Firmaet hedder TMC Lager og Logistik ApS. Gennem dette firma samarbejder vi med forskellige fragtfirmaer, som er ansvarlig for fragt og levering af din ordre. I den forbindelse videregiver vi relevante oplysninger for at kunne levere varen til dig

Personoplysningerne registreres hos Murerfirmaet MPM ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på YOKHA LIVING er: Murerfirmaet MPM ApS

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@yokha.dk.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte YOKHA LIVING, Att.: Jannie Nederby på mail info@yokha.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

YOKHA LIVING

Anna Queens Stræde 5 B

3000 Helsingør

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

________________________________________________________________

 

 

 

Bestilt den: ______________________     Modtaget den: _________________

 

 

 

Forbrugerens navn: ________________________________________________________________

 

 

 

Forbrugerens adresse:  ________________________________________________________________

 

 

 

Forbrugerens underskrift: _________________________      Dato: __________

 

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Vi bestræber os på at yde den bedst mulige service. Du er derfor altid velkommen til at kontakte os via e-mail eller telefon. Vi vil besvare dine spørgsmål hurtigst muligt.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 8.10.2020